NAMEN | Ozavestiti otroke in njihove starše o pomenu hoje, kolesarjenja in uporabe javnega prevoza v vsakdanjem življenju |
CILJI | Otrok se seznanja z varnim vedenjem in se nauči živeti in ravnati varno v prometu, otrok z risanjem ozavesti prijetne in neprijetne dogodke ali dejstva v zvezi s prometom in okolico, ki jih vsakodnevno doživlja na svoji poti, z risanjem ulice otroci ugotavljajo, da bi odstranitev parkiranih avtomobilov sprostila veliko več prostora zanje, z vključitvijo otrok v organizacijo izleta z javnim potniškim prometom se otroci seznanijo z uporabo le-tega, spoznajo pa tudi, da je uporaba sredstev javnega prevoza enostavna in predvsem zabavna, otrok sodeluje pri izdelavi lastnih igrač (avtobusov, vlakov ipd.), otrok spozna železniški promet (knjige, pesmi, izdelava makete železniške postaje, izdelava plakata, ogled železniške postaje), otroci spoznajo pravilno in napačno vedenje voznikov osebnih avtomobilov, pobliže se povežejo s svojim okoljem, s čimer se izostri njihovo opažanje nevarnih mest in situacij, otroci spoznajo, da lahko z lastno aktivnostjo veliko pripomorejo k temu, da je okolje, v katerem se gibljejo varnejše in čistejše, otrok spozna, da promet onesnažuje ozračje, otrok spozna rastline – lišaje, ki pokažejo, kako onesnažen je zrak. |
DEJAVNOSTI | Otrok se vozi z različnimi otroškimi vozili (triciklom, skirojem, dvokolesom), otroci se učijo jezika in absorbirajo informacije o prometu ob poslušanju vsakdanjih pogovorov in pripovedovanju literarnih besedil, ob poslušanju glasnega branja odraslih, s pripovedovanjem, opisovanjem, ob rabi jezika v domišljijskih igrah, ob šaljivkah, rimah, ugankah, opazovanje različnih fotografij – starejših in modernih, ki prikazujejo vlake, avtobuse, postajališča, utrinke z izletov, fotografiranje prijateljev na izletu z vlakom, ustvarjanje zgodbe v obliki kolaža (npr. pot v vrtec: peš, s kolesom, avtobusom ali vlakom), zamišljanje in izvajanje animacije z raznovrstnimi lutkami in predmeti, ki ponazarjajo situacije v prometu, petje otroških pesmic na temo avtobusa, vlaka, kolesa, likovno upodabljanje domišljijskih prizorov na temo prometa, povezovanje z ljudmi iz lokalnih območij (spoznavanje in pogovor s starejšimi ali mlajšimi ljudmi, s čimer spodbujamo socializacijo ter medgeneracijsko komunikacijo), zgodba in igra Beli zajček, pridobivanje veščin, ki so povezane s prometno varnostjo, vsakodnevno štetje prometa, izdelovanje grafičnih prikazov, primerjanje (npr. koliko ljudi se lahko pelje z avtobusom, kolesom, vlakom itn.). |
CILJNA SKUPINA | Oddelki 2. star. obd. (po želji tudi oddelki 1. star. obd.) |
IZVAJALCI | Strokovni delavci vključenih oddelkov |
SODELUJOČI | Ministrstvo za infrastrukturo |
ČAS IZVAJANJA | Celo šolsko leto |
VODJA PROJEKTA | Klavdija Fideršek |
KOORDINATORICE | Klavdija Fideršek, Alenka Cussigh, Maja Ozmec, Alja Majcen |