ŠPORTNI VRTILJAK
NAMEN | Gibalni program je namenjen načrtnemu, vodenemu in ovrednotenemu delu z otroki na področju gibanja, vključuje elemente medpodročnega prepletanja znotraj kurikuluma z uporabo inovativnih gibalno-športnih vsebin/metodologij |
CILJI | Omogočanje in spodbujanje gibalne dejavnosti otrok, zavedanje lastnega telesa in doživljanje ugodja v gibanju, pridobivanje zaupanja v svoje telo in gibalne sposobnosti, usvajanje osnovnih gibalnih konceptov, razvijanje gibalnih sposobnosti, postopno spoznavanje in usvajanje osnovnih prvin različnih športnih zvrsti, spoznavanja pomena sodelovanja ter spoštovanja in upoštevanja različnosti. |
DEJAVNOSTI | Vadbena ura, gibalna minuta, gibalni odmor, jutranje razgibavanje, športno dopoldne/popoldne s starši, orientacijski izlet, izlet, gibalno načrtovan sprehod, tečaji (rolanje, drsanje, smučanje), kros, mini olimpijada, igre brez meja, kolesarjenje, joga za najmlajše, oviratlon, zimske igre. |
CILJNA SKUPINA | Oddelki 1. in 2. star. obd. |
IZVAJALCI | Primož Hönigmann, Sonja Nerad in Jasna Nuša Štaher, Alja Majcen in Iris Cerovšek Komac, Simona Nerat in Anita Arnečič |
SODELUJOČI | Pedagoška fakulteta Maribor |
ČAS IZVAJANJA | Celo šolsko leto |
VODJA PROJEKTA/ KOORDINATOR | Primož Hönigmann, vzg. pred. otrok in dipl. šport. tren. |
Večina otrok se v času obiskovanja vrtca prvič sreča s strokovno načrtovano in vodeno obliko gibalne dejavnosti. Znano je, da so otrokove dejavnosti na področju gibanja v prvih letih življenja podlaga za kasnejše športne dejavnosti. S tem pa se razvijajo in oblikujejo otrokove sposobnosti, lastnosti, zmožnosti in značilnosti, zato je potrebno otroke spodbujati in jim omogočiti, da z različnimi dejavnostmi razvijejo gibalne sposobnosti, usvajajo osnove gibalne koncepte oz. sheme in elemente različnih športnih zvrsti. Gibanje je za otroke izrednega pomena. Vpliva na gibalni, spoznavni, čustveni in socialni razvoj. V predšolskem obdobju gibanje otrokom najlažje približamo preko igre. Pri izvajanju le-teh sta potrebni domišljija in ustvarjalnost, ki pripomoreta, da so igre privlačne in zabavne. Otrok pa skozi igro sproščeno in aktivno razvija gibalne sposobnosti, ki jih bo lahko v kasnejšem obdobju nadgradil.