PROGRAM NEON ZA PREVENTIVO NASILJA IN ZLORABE OTROK
NAMEN | Otroke seznaniti z dejstvi o nasilju in zlorabi |
CILJI | Krepiti varovalne dejavnike otrok, da bi se znali in zmogli ustrezno odzvati ter da bi bili varni pred nasiljem, zlorabo, krepiti otrokovo samozavest, krepiti otrokovo podporno socialno mrežo, podpora in pomoč vrstnikov,usmerjanje otroka, da se zaupa in poišče pomoč pri odraslih, ki jim zaupa, krepiti otroka z informacijami (dejstvi), znanji in veščinami. |
DEJAVNOSTI | Predstavitev teme ob prebrani zgodbi Piknik in Sneženi mož, pogovori, igra vlog o pravici do spanja in hrane, dejavnost »Kako se počutim« – igra z magneti, didaktična igra »Kako se počutim, ko …«, učenje slogana »Varni, močni in svobodni«,spoznavanje samozaščitnih veščin, učenje pesmice Moje telo, deklamacija Deli telesa, sestavljanje sestavljank Moje telo (deklica/deček), prepoznavanje vsebin preko pobarvank, predstavitev tematike z lutkovno predstavo, predstavitev dialogov – igra vlog, igra vlog s prstnimi lutkami, igra s kartami – prepoznavanje čustev. |
CILJNA SKUPINA | Otroci od 4. do 6. leta |
IZVAJALCI | Klavdija Fideršek, Alenka Cussigh, Polona Rogina, Ana Studen |
SODELUJOČI | ISA institut (Institut za psihološko svetovanje in izobraževalno razvojne projekte) |
ČAS IZVAJANJA | Od oktobra 2020 do maja 2021 |
EVALVACIJA | Vprašalniki kot povratna informacija |
KOORDINATOR | Klavdija Fideršek |
En mesec po predhodnem dogovoru z vzgojiteljico izbranega oddelka bi tandem (Klavdija Fideršek in Alenka Cussigh ali Polona Rogina in Ana Studen) prišel v oddelek enkrat tedensko za eno uro. Otrokom bi se predstavila aktualna tematika in izvedla bi se delavnica po programu. Otrokom se v oddelku pusti gradivo, s katerim otroci rokujejo še preostale dni v tednu. Vzgojiteljica, ki je prisotna med delavnico, otroke tudi sama kdaj spomni na temo, o kateri smo se pogovarjali na srečanju, vendar je ne poglablja.
Naslednji teden, ko se ponovno srečamo, ponovimo temo prejšnjega tedna in odpremo novo. Vse poteka po istem principu, dokler se ne obdelajo vse štiri teme.
DELAVNICA 1: ČUSTVA, PRAVICE, KO SE POČUTIM VARNO …
- čustva (prijetna in neprijetna, kako jih izraziti na ustrezen način, kako jih prepoznati pri drugih in se odzvati nanje ipd.),
- slogan »Varni, močni in svobodni«,
- ko se počutim varno, ko se ne počutim varno, kaj lahko naredim, če se ne počutim varno.
- reci »NE«,
- prosi za pomoč vrstnike,
- povej zaupni odrasli osebi.
DELAVNICA 2: PRIJATELJSTVO, VRSTNIŠKO NASILJE
- pravo prijateljstvo,
- ustrezno reševanje konfliktov in spoštljiva komunikacija,
- samozaščitne veščine za odziv v primeru vrstniškega nasilja,
- dogovor v skupini za spoštljive in podporne odnose
Veščine:
- reci »NE«,
- prosi za pomoč vrstnike,
- povej zaupni odrasli osebi.
DELAVNICA 3: KO OTROKA OGROŽA NEZNANA ODRASLA OSEBA
- situacije, ko gre lahko za grožnjo ugrabitve ali druge oblike zlorabe s strani neznanega storilca,
- pravila za osebno varnost.
- ohranjanje varnostne razdalje,
- reci »NE«,
- samoobrambne strategije,
- samozaščitni krik,
- vaja v opisovanju,
- povej zaupni odrasli osebi.
DELAVNICA 4: ZLORABA S STRANI ZNANE ODRASLE OSEBE
- moje telo in intimni deli telesa,
- varni dotiki in dotiki, ki niso varni,
- varne skrivnosti in skrivnosti, ki niso varne,
- situacije, ko obstaja tveganje fizične in spolne zlorabe,
- krepitev otrokovih moči, da pove o nasilju, zlorabi odrasli osebi, ki ji zaupa.
Veščine:
- reci »NE«,
- pojdi vstran,
- povej zaupni odrasli osebi.