ZDRAVJE V VRTCU

NAMENUstvarjanje pogojev za dobro zdravje ter krepitev sposobnosti posameznika za ohranjanje in krepitev zdravja v celotnem življenju
CILJISpoznavanje in promocija zdravega načina življenja,spoznavanje pomena pitja zadostne količine tekočin, predvsem vode, usmerjanje otrok k izbiri ustrezne vrste in količine živil,seznanjanje z vplivom posameznih živil na zdravje, seznanjanje s pomenom ekološko in lokalno pridelane hrane, razvijanje pozitivnih navad, ki vplivajo na zdravje, zavedanje pomena vplivov posameznih dejavnikov v najzgodnejšem obdobju življenja na zdravje in počutje v kasnejšem življenju, opozarjanje na škodljive posledice slabih navad za zdravje,vplivanje na zdrave navade družine preko otroka,osveščanje otrok in zaposlenih za zavestno ohranjanje in krepitev zdravja, spoznavanje pomena pravilne higiene umivanja rok, kašljanja ter brisanja nosu, spoznavanje pomena osebne higiene, razvijanje odgovornega odnosa do osebne higiene,pridobivanje izkušenj pri pravilnem izvajanju osebne higiene,seznanjanje otrok s pomenom in pravilno ustno higieno, ustna higiena (prehrana in pomen grizenja ter pitja nesladkanih pijač in vode), spoznavanje pripomočkov za osebno in ustno higieno, spoznavanje nekaterih vrst obolenj, osveščanje otrok o pomenu preventivnih ukrepov za preprečevanje širjenja nalezljivih bolezni v vrtcu, otrok spoznava, kako se lahko varuje pred boleznimi in škodljivimi snovmi, otrok pridobiva navade o negi telesa, razumevanje pomena nematerialnih vrednot,spoznavanje vsebin s področja spočetja, nosečnosti in rojstva otroka,razvijanje sposobnosti razumevanja čustev ob prihodu novega družinskega člana,razumevanje pomena pravilnega ravnanja z dojenčkom,razvijanje socialnih veščin,spoznavanje in dojemanje telesnih podobnosti in razlik med spoloma in enakovrednost obeh,rahljanje stereotipov, povezanih z razliko med spoloma,ozaveščanje o pravici posameznika v zvezi z nedotakljivostjo telesa (spolna zloraba).
DEJAVNOSTIAktivnosti na teme iz filma Ostal bom zdrav, v povezavi z ostalimi načrtovanimi dejavnostmi, zgodba Zakaj je palčka  Skakalčka bolel trebušček?, piramida zdrave prehrane, simbolne igre »Pri zdravniku«, »V lekarni« ipd., otroci ob različnih dejavnostih proučujejo svoje telo in       njegovo delovanje (sestavljanke, model človeškega telesa, animirani filmi ipd.), otroci doživljajo posamezno čutilo in ga spoznavajo v funkciji celega telesa (npr. čutila ga posvarijo pred nevarnostjo, mišice pa mu pomagajo, da se nevarnosti umakne).
_______________________________________________________________________________________________________________
Aktivnosti  na teme iz filmov  Čiste roke  za zdrave otroke in Umivanje rok in zob v povezavi z ostalimi dejavnostmi,zgodbe Ah, ti zobki!, Mandi je bolan, Spremenimo nevidne bacile v vidne! ipd., lutkovna predstava: Auuu, krokodila boli zob!, obisk zdravstvenega doma (zobozdravstvena preventiva).
_______________________________________________________________________________________________________________
Aktivnosti na teme iz filma Dobili bomo dojenčka v povezavi z ostalimi dejavnostmi, zgodbe v povezavi s temo, obisk nosečnice ali mamice z dojenčkom, spoznavanje različnih oblik družinskih skupnosti, pridobivanje konkretnih izkušenj z menjavanjem vlog, povezanih z razliko med spoloma, otroci opazujejo dojenčke, mladičke živali, slike, slikanice, filme idr. o dojenčkih, mladičih, razvoju in rojstvu otroka in skotitvi mladičev ter sodelujejo v pogovoru o spočetju, razvoju, rojstvu in negi.
 RDEČA NIT – POČUTIM SE DOBRO 2
CILJI  Spoznavanje osnovnega koncepta čustev (pozitivna/negativna čustva, prijetna/neprijetna čustva),razvijanje sposobnosti prepoznavanja in izražanja čustev (pozitivnih in negativnih), omogočanje izražanja pozitivnih in negativnih čustev na primeren način, razvijanje senzibilnosti za čustva drugih, zaznavanje razlik počutja v različnih situacijah,spoznavanje dejavnikov, ki pomagajo pri ohranjanju dobrega počutja,prepoznavanje dejavnikov, ki izzovejo negativna čustva (smrt, zloraba, odsotnost občutka varnosti, ločitev staršev), iskanje pozitivnih  spodbud/občutkov, ki krepijo otrokovo samopodobo, samozavest in samospoštovanje, ponovno odkrivanje vrednot (biti skupaj z družino in prijatelji, kakovostno preživljanje časa, ponovno »videnje« ljudi in stvari okoli sebe, ponuditi pomoč in ustvariti ipd.), razvijanje sposobnosti soočanja s strahovi, negotovostjo ter skrbi zase in za druge, otrok spoznava, da morajo vsi ljudje v določeni družbi pomagati in sodelovati, da bi lahko ta delovala ter omogočila preživetje, dobro počutje in udobje, otrok ima možnost razvijati sposobnosti in načine za vzpostavljanje, vzdrževanje in uživanje v medsebojnih odnosih z enim ali več otroki (kar vključuje reševanje problemov, pogajanje in dogovarjanje, razumevanje in sprejemanje stališč, vedenja in občutij drugih ipd.).
DEJAVNOSTIZgodbe Kako se počutim, Deček na belem oblaku ipd., pridobivanje vse bolj kompleksnih socialnih veščin (vzpostavljanje stika z drugimi, upoštevanje njihovih potreb, prepričanj, vednosti; razumevanje čustev drugih v različnih kontekstih), otrok ima možnost sodelovati v pogovorih o političnih in etičnih vprašanjih, socialne igre Čarovnica čustev, Kako se počutim?, Kakšne barve so čustva?, poudarek na sodelovanju in povezovanju družine (kaj vse lahko počnemo kot družina), varno druženje z vrstniki, spodbujanje prostovoljstva ter pomoči drugim, kaj lahko naredimo sami/z družino (raziskovanje, spoznavanje sposobnosti in rasti otroka), sodelovanje in timsko delo (poslušanje, dogovarjanje, delitev dela, komunikacija, opazovanje, sprejemanje) – gre za vrednote, ki so nujne za delo v skupini, oblikovanje pravil za vzpostavljanje varne klime ter večjega zadovoljstva ter boljšega počutja. Poudarek bo na pozitivnih spodbudah (občutkih), ki bodo krepile otrokovo samopodobo, samozavest in samospoštovanje ter s tem vplivale tudi na njegovo dobro počutje. Vsa spoznanja bodo otrokom pomagala, da se bodo lažje odločali in premagovali ovire tudi kasneje v življenju, nenazadnje tudi pri odločitvi za zdrav življenjski slog.
CILJNA SKUPINAVsi oddelki (določene aktivnosti pa samo oddelki 2. star. obd.)
IZVAJALCIStrokovni delavci vrtca
SODELUJOČINIJZ
ČAS IZVAJANJACelo šolsko leto
VODJA PROJEKTAAleksandra Tkavc
Dostopnost